Pro zájemce
Český institut biosyntézy z.ú. nabízí komplexní 5letý akreditovaný psychoterapeutický výcvik v biosyntetické psychoterapii. Výcvik se skládá ze dvou částí – základní a navazující. Výcvikový program v biosyntetické psychoterapii garantuje PhDr. Barbora Janečková, Ph.D.
Od 1. do 31. dubna otevíráme možnost podat přihlášku do XII. běhu biosyntetického psychoterapeutického výcviku. Výběr do výcviku bude probíhat ve dvou kolech. Prvním kolem je posouzení došlé přihlášky odbornou radou. Do druhého kola budou pozváni k pohovoru pouze vybraní kandidáti, o jejichž přijetí či nepřijetí rozhodne rovněž odborná rada. Přihlášku je možno podat na e-mail vycviky@biosynteza.cz.
Popis a struktura výcviku
Jedná se o komplexní akreditovaný vzdělávací program v psychoterapii, který se skládá ze sebezkušenostní části (3 roky) a z navazující části zaměřené na terapeutickou praxi (2 roky).
1. základní prezenční část, celkem 872 hodin
Celkový počet hodin zahrnuje:
- 552 hodin sebezkušenosti, teorie a metodologie,
- 80 hodin individuální psychoterapie u výcvikového terapeuta Českého institutu biosyntetické psychoterapie
- 120 hodin pracovních intervizních skupin za 3 roky, tj. 40 hodin ročně
- 60 hodin praxe v zařízeních, kde se aplikuje psychoterapie (student si zajišťuje sám)
- 60 hodin samostudium
Účastník se zavazuje účastnit se 90 % z celkového počtu hodin výcviku. Současně ale musí dodržet, že účast na každém unitu bude min. 85% z čehož platí, že účast na prvním dni každého unitu je povinná. Dále platí, že musí dodržet 100 % z celkového počtu hodin individuální terapie a 100 % hodin z celkového počtu hodin intervizních setkání a praxe. V případě, že se Účastník nebude moc účastnit prvního dne jakéhokoli unitu musí nahradit celý unit. Chybějící účast je Účastník povinen nahradit s nejbližším výcvikovým během, nebo způsobem, který určí odborná garantka výcviku. Náhradní účast je zpoplatněna.
Orientační cena za rok: 82 000 Kč
2. navazující prezenční část, celkem 586 hodin
Celkový počet hodin zahrnuje:
- 296 hodin teorie a metodologie, terapeutické praxe a supervize
- 24 hodin kazuistický seminář (prezentace kazuistik)
- 40 hodin individuální terapie
- 30 hodin individuální supervize
- 60 hodin skupinové supervize
- 60 hodin samostudia
- 50 hodin práce v intervizních skupinách
- 26 mentoring
Orientační cena za rok: 70 000 Kč
Hodiny individuální terapie a individuální i skupinové supervize si účastníci výcviku platí sami. Výcvik probíhá v 4 - 6 denních setkání (1. část) a v 3 - 4 denních setkání (2. část) nejčastěji v Praze. Ubytování si zajišťují účastníci výcviku sami.
- hodiny individuální terapie - cena garantovaná pro rok 2024 1000-1200 Kč/hodina
- pro rok 2025 bude stanovená garantovaná cena 1000 - 1500 Kč/hodina
- Individuální supervize (cena, kterou si terapeut bere za sezení + 200 Kč)
Pozn. cena individuální terapie se stanovuje pro kalendářní rok zvlášť. Může se tedy v průběhu výcviku lišit.
Výcvik - 1. část
II. Uzemnění
III. Zrození
IV. Potřeby
V. Hranice
VI. Energie
VII. Vztahování
VIII. Sebevyjádření
IX. Čelení
X. Trauma
XI. Přesah
XII. Ukončování
Výcvik - 2. část
II. Začátek terapie, kontrakt
III. Dynamické kořeny biosyntézy - vývojové teorie v praxi
IV. Terapeutická praxe
V. Terapeutický vztah - přenos/protipřenos
VI. Neurovědy a Epigenetika
VII. Trauma
VIII. Etika a práce s přesahem
IX. Integrace a ukončování
Akreditace výcviku
2021-2028
Reakreditace EAP - Evropské asociace pro psychoterapii.
2021-2026
Reakreditace IPVZ – komplexní vzdělávací program v psychoterapii pro zdravotnictví.
2018 - 2025
Akreditace ČAP - České asociace pro psychoterapii
2014
Akreditace Evropské asociace pro psychoterapii EAP a zařazení mezi certifikované evropské psychoterapeutické vzdělávací institut EAPTI – European Accredited Psychoterapy Training Institute.
2010
Akreditace IPVZ - Institutu postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví pro oblast zdravotnictví v ČR.
1998
Biosyntéza byla v Bruselu uznána Evropskou psychoterapeutickou asociací (EAP) jako vědecká metoda v oblasti somatické psychoterapie.
Podmínky pro přijetí do výcviku a přijímací řízení
Podmínky pro přijetí do výcviku
- dokončené vysokoškolské vzdělání humanitního směru, (minimálně Bc.),seznam oborů relevantního pregraduálního vzdělávání dle ČAP naleznete zde: https://czap.cz/resources/Documents/seznam-pregradualu.pdf
- popřípadě jiné humanitní vzdělání (minimálně Mgr.), v tomto případě o přijetí do výcviku rozhoduje odborná rada na základě předchozí praxe v oblasti pomáhajících profesích, nebo dobrovolnické činnosti
- absolvování pre-workshopu Setkání s biosyntézou nebo První kroky k biosyntéze
- v případě, že máte dokončené jiné vysokoškolské vzdělání než magisterské psychologie či atestace z psychiatrie, je pro vstup do výcviku potřeba absolvovat Psychoterapeutické minimum. To vám poskytne takové teoretické vzdělání, abyste se po absolvování výcviku mohli věnovat psychoterapeutické práci v souladu se standardy EAP. Pro přihlášení do výcviku je potřeba absolvovat alespoň první 3 setkání Psychoterapeutického minima
- ochota pracovat na sobě (sebezkušenostní část), ochota pracovat s klienty od 2. části výcviku a ochota se kontinuálně vzdělávat a rozvíjet.
Podmínky pro přijetí do výcviku pro terapeuty ve zdravotnictví
- dokončené vysokoškolské vzdělání (MUDr. či Mgr. psychologie),
- zařazení do předatestační přípravy, popřípadě atestace z klinické psychologie,
- zařazení jako psycholog ve zdravotnictví,
- absolvování workshopu Setkání s biosyntézou nebo První kroky k biosyntéze,
- ochota pracovat na sobě (sebezkušenostní část), ochota pracovat s klienty od 2. části výcviku a ochota se kontinuálně vzdělávat a rozvíjet.
Přijímací řízení
Pro zařazení do evidence zájemců o výcvik je třeba poslat vyplněný dotazník na vycviky@biosynteza.cz. Zájemci, kteří splňují podmínky pro přijetí do výcviku, budou pozváni k individuálnímu rozhovoru. Administrativní poplatek za pohovor 800 Kč. Zasláním dotazníku souhlasíte s využitím osobních údajů (telefon, e-mail, adresa, vzdělání) pro účely přijímacího řízení. Pokud máte nějaké dotazy nebo nejasnosti ohledně výcviku, napište nám na adresu info@biosynteza.cz.
Workshopy Psychoterapeutické minimumŘekli o výcviku
Petr Davídek - „Psychoterapeutický výcvik v Biosyntéze je jedno z mých nejlepších rozhodnutí, které jsem kdy udělal. Z komplexně propracovaného systému sebezkušenosti a nácviku praktických dovedností, doplněného o ucelenou biosyntetickou teorii, těžím nejen jako terapeut a školní psycholog, ale i v osobním životě.“
Hana Nečina Vaníčková - „Výcvik mi bez nadsázky změnil život. To zřejmě dělají do jisté míry všechny sebezkušenostní výcviky, biosyntéza má ale pro mě zvláštní kouzlo v přístupu ke klientovi, v citlivosti k tělu, svým zaměřením na zdroje...To vše je obohacující i pro mě osobně.“
Michal Strenk - „Výcvik v biosyntéze mi přišel do života v pravý čas, v osobní i profesní rovině – dostal jsem k dispozici kompas, kterým se mohu nechat vést. Je to ucelený, otevřený a živý koncept se spoustou praktických nástrojů vhodných pro použití jak v každodenním fungování, tak při práci s klienty. Biosyntéza mi poskytuje prostor nejen pro kladení otázek a hledání odpovědí, ale i pro bezpečné zkoumání a zakoušení všech rozměrů, na něž je rozum občas krátký. To samo o sobě je intenzivní zkušenost.“
Kateřina Šrubařová - „Výcvik v biosyntetické psychoterapii řadím na seznam toho nejlepšího, co jsem si ve svém životě dopřála. Těžko hledám slova, která by nezněla moc pateticky: díky biosyntéze jsem se v zásadě znovu narodila. Zabydlela jsem se ve svém těle, začala jasněji vnímat své impulsy a hranice, opečovala svá přetížená ramena i oči. Našla jsem cestu zpět k hravosti a lehkosti i oporu pro toulání v hloubkách. A to by samo o sobě bohatě stačilo. Vynikající úroveň vzdělání, kterou výcvik vyživil mou hlavu i srdce a postupně mne dovedl až k opuštění předchozí profese, abych teď mohla ve velké radosti a kreativitě pečovat o malé i velké klienty, už je jen obrovským bonusem k této ničím nenahraditelné sebezkušenosti. Velké díky všem lektorům i kolegům, které jsem na cestě potkala!"
Matyáš Müller - „Výcvik byl skvěle vystavěn, s vyváženou kombinací sebezkušenosti a teoretických poznatků. Oceňuji hloubku zkušenosti, kterou nám předávaly hlavní vedoucí výcviku Yvonna a Bára, a to nejen těch pracovních, ale i životních. Další čeští i zahraniční lektoři přinášeli každý svůj specifický pohled, což dohromady vytvořilo pestrou, ale pevně pohromadě držící mozaiku. Výcvik nechápu pouze jako profesní přípravu, ale i jako zásadní osobní zkušenost, která mi pomohla v propojování různých oblastí mého života. V neposlední řadě jsem díky němu poznal spoustu skvělých spolužáků."
Pro účastníky výcviku
Aktuálně probíhají osmý a devátý běh základního výcviku a sedmý běh navazujícího výcviku. Desátý běh výcviku otevíráme v roce 2023.
Témata a termíny Výcvik VII - část 2
2022 | Téma |
---|---|
21. - 23. 1. | Dynamické kořeny biosyntézy |
1. - 4. 3. | Reflexe, role terapeuta |
24. - 27. 5. | Kontrakt, proces a fáze terapie |
8. - 11. 9. | Přenos a protipřenos |
5. - 7. 11. | Epigenetika a neurovědy |
2023 | Téma |
9. - 12. 2. | Aspekty traumatu v kontextu terapeutického vztahu |
11. -14. 4. | Terapeutická praxe |
17. -19. 7. | Etika a práce s přesahovými tématy v terapii |
2. - 5. 10. | Ukončování a integrace |
Témata a termíny Výcvik VIII - část 1
2021 | Téma |
---|---|
6. - 7. 1. | KOŘENY |
24. - 26. 3. | KOŘENY |
20. - 25. 6. | UZEMNĚNÍ |
2. - 7. 8. | ZROZENÍ |
3. - 6. 11. | POTŘEBY |
2022 | Téma |
7. - 12. 2. | Hranice |
5. - 8. 5. | Energie |
19. - 24. 9. | Vztahování |
21. - 26. 11. | Sebevyjádření |
2023 | Téma |
22. - 25. 2. | Čelení |
24. - 28. 4. | Přesah |
6. - 9. 9. | Trauma |
29. 11. - 2. 12. | Ukončování |
Témata a termíny Výcvik VIII - část 2
2024 | Téma |
---|---|
23. - 26. 1. | Reflexe terapeuta |
16. - 19. 4. | Začátek terapie, kontrakt |
27. - 30. 6. | Dynamické kořeny biosyntézy - vývojové teorie v praxi |
10. - 13. 9. | Terapeutická praxe |
19. - 22. 11. | Terapeutický vztah – přenos/protipřenos |
Témata a termíny Výcvik IX - část 1
2022 | Téma |
---|---|
26. - 29. 1. | Kořeny |
4. - 9. 4. | Uzemnění |
22. - 27. 8. | Zrození |
1. - 4. 10. | Potřeby |
2023 | Téma |
23. - 28. 1. | Hranice |
19. - 22. 4. | Energie |
28.- 2. 9. | Vztahování |
6. - 11. 11. | Sebevyjádření |
2024 | Téma |
29. 2. - 3. 3. | Čelení |
1. - 4. 5. | Trauma |
23. - 27. 9. | Přesah (LOUKOV) |
6. - 9. 11. | Ukončování |
Témata a termíny Výcvik X - část 1
2023 | Téma |
---|---|
11. - 14. 1. | Kořeny |
27. 3. - 1. 4. | Uzemnění |
14. - 19. 8. | Zrození |
13. - 16. 12. | Potřeby |
2024 | Téma |
18. - 23. 3. | Hranice |
19. - 22. 6. | Energie |
7. - 12. 10. | Vztahy |
9. - 14. 12. | Sebevyjádření |
Témata a termíny Výcvik XI - část 1
2024 | Téma |
---|---|
Výcvik XI. - Kořeny | 20. - 23. 2 |
Výcvik ZV XI. - Uzemnění | 20. - 25. 5. |
Výcvik ZV XI. - Zrození | 19. - 24. 8. |
Výcvik ZV XI - Potřeby | 27. -30. 11 |
Lektoři výcviku
Psychoterapeutický výcvik ČIB vedou zkušení certifikovaní lektoři biosyntetické psychoterapie z ČR i ze zahraničí.
Gil
Arad
Marta
Beníčková
Maria del Mar
Cegarra Cervantes
Svatava
Drlíčková
Martin
Hofman
Markéta
Charvátová
Barbora
Janečková
Yvonna
Lucká
Ondřej
Matějka
Tati
Neves
Veronika
Sailerová
Shuli
Sztern
Asistenti výcviku
Asistenti výcviku jsou lidé, kteří sami výcvikem v biosyntéze prošli a chtějí udělat ve svém vývoji a studiu další krok. A tím je učit se vytvářet bezpečné prostředí pro proces výcviku či workshopů.
Na výcviku pomáhají lektorům s věcmi praktickými (docházka, příprava prostoru apod.), ale i procesuálními (doplňují dvojice, jsou podporou pro frekventanty v jejich individuálních procesech, pomáhají vytvářet bezpečné pole ve skupině a pomalu se učí zadávat cvičení či teorii).
Asistování na workshopech a výcviku je přirozenou a nezbytnou fází na cestě k tomu stát se lektory workshopů a výcviku.
Asistenti vkládají hodně svého času a energie, ale zároveň sami hodně získávají, učí se, vidí výcvik a workshopy z jiného úhlu pohledu a celý proces společně s lektory reflektují.
Mají ke své práci podporu lektorů a celého institutu.
Asistenti výcviku | |
---|---|
VÝCVIK I. | Láďa Muller Petr Odstrčil Dita Bechyňová Michaela Kocnarová Bára Janečková Yvonna Lucká |
VÝCVIK II. | Martin Hofman Kateřina Sarkisová Adéla Barešová |
VÝCVIK III. | Jan Audrlický Andrea Hanzlová Lenka Mrázková Martin Hofman Naďa Soukupová Eliška Rothová |
VÝCVIK IV. | Monika Rousová Michaela Lipková Eva Svobodová Iva Abramčuková Zuzka Čepelíková |
VÝCVIK V. | Markéta Charvátová Miloš Mauer Stanislav Matoušek |
VÝCVIK VI. | Jana Nováková Jitka Knebortová Iva Ouhrabková Jitka Géringová |
VÝCVIK VII. | Veronika Sailerová Radka Košňarová Sarkisová Kateřina |
VÝCVIK VIII. | Tereza Kimplová Marta Beníčková |
VÝCVIK IX. |
Alena Večeřová Procházková Jan Machala |
VÝCVIK X. |
Michal Strenk Tomáš Janeček |
Etický kodex pro frekventanty výcviku
Náš etický postoj definujeme v rámci individuální psychoterapie, skupinového procesu ve výcviku, supervize, výzkumu, profesionálních vztahů a veřejných vystoupení, včetně zveřejňovaných textů a informací.
Základními tématy jsou kontrakt, důvěrnost sdílených informací, osobní přítomnost, hodnocení přínosu, poctivost, respekt, užití autority, sexualita, soulad ve vztahu. Také etická pravidla – odpovědnost, kompetence frekventanta výcviku a zachování důvěrnosti vůči společnosti – institutu a zacházení s médii a sociálními sítěmi. V textu používané označení frekventant výcviku a student vnímáme jako významově stejné.
A. Individuální psychoterapie
Princip kontraktu: kontrakt v biosyntetické psychoterapii je formulován ve spolupráci s klientem co možná nejjasněji a to co se týče frekvence konzultací, plateb a trvání konzultací.
Princip důvěrnosti: všechny informace o klientovi jsou důvěrné, ať už jsou získány přímo od klienta či od někoho dalšího. Důvěrný je i fakt, že probíhá terapie. Princip důvěrnosti může terapeut bez klientova souhlasu porušit pouze pokud má terapeut zákonnou povinnost přerušit či oznámit spáchání trestného činu nebo pokud klient ohrožuje sebe nebo druhého. Ve výcvikové terapii platí podmínky smlouvy zohledňující trojstranný kontakt.
Princip osobní přítomnosti: biosyntetický psychoterapeut pečuje o to, aby byl energeticky, emočně a kognitivně přítomen a vymezen v terapeutickém vztahu. Respektuje hranice a vnitřní procesy klienta. V terapeutickém vztahu reflektuje také své potřeby, avšak pracuje s nimi vědomě a klienta nevyužívá k naplňování vlastních potřeb.
Princip hodnocení: biosyntetický psychoterapeut průběžně reflektuje proces terapie, její pokrok a užitek pro klienta. Jeho další postup vychází z této reflexe.
Princip poctivosti: biosyntetický psychoterapeut informuje poctivě o svém vzdělání, svých schopnostech i mezích jím prováděné terapie.
Princip respektu: biosyntetický psychoterapeut respektuje klientovy hranice a specifika - fyzické, osobní, duchovní, politické, náboženské, etnické, národnostní, genderové a jiné.
Princip užití autority: biosyntetický psychoterapeut užívá svou autoritu pouze pro klientův osobnostní růst a rozvoj autonomie. Neužívá ji pro získání osobních výhod.
Princip sexuality: biosyntetický psychoterapeut je ohraničen ve své sexualitě. Neužívá sexualitu pro získání převahy či sebeuspokojení.
Princip souladu ve vztahu: biosyntetický psychoterapeut dělá vše pro to, aby zamezil duálním vztahům s klientem – tam patří vztahy rodinné, partnerské, přátelské, obchodní, souběh psychoterapie a supervize. Takové vztahy by mohly ovlivnit či narušit terapeutický vztah.
B. Skupinový proces a vztahy ve výcviku
Principy jsou stejné jako v individuální terapii, ve skupinové terapii je navíc třeba vyvažovat mezi potřebami skupiny a individuálními potřebami jejích členů a kontextu rozvoje profesionálních dovedností.
Princip důvěrnosti: všichni členové skupiny souhlasí s udržením sdílených informací uvnitř skupiny. Video a audio nahrávky jsou pořizovány pouze se souhlasem skupiny.
Princip hodnocení: lektor dbá o udržování základní míry úcty mezi členy.
Princip autority: lektor dbá o přiměřenou míru podpory a bezpečí mezi členy skupiny.
Princip sexuality: sexuální kontakty mezi členy skupiny nejsou v průběhu výcviku přijatelné. Nejsou přijatelné partnerské či milenecké vztahy jako takové, pokud by k nim přesto došlo, měli by o nich frekventanti mluvit s garantem výcviku a výcvikovým terapeutem.
Princip souladu ve vztahu: lektor i účastníci si jsou si vědomi vztahů ve skupině i mimo výcvik a jednají vědomě vzhledem k tomu.
Princip kontraktu: lektor je odpovědný za hodnocení studenta, co se týče zvyšování odbornosti, a to jak v průběhu, tak na závěr výcviku. Studenta z výcviku lze vyloučit z důvodu nedostatečné zralosti, schopnosti nebo dovednosti aplikovat metodu.
Princip důvěrnosti: veškeré sdílené informace, ať už pocházejí z individuální terapie nebo přímo z výcviku či intervizních skupin jsou důvěrné jak pro účastníky, tak pro lektora, supervizora a terapeuta. Hodnocení schopností studentů a jejich kvalifikace sdílí lektor pouze se supervizory, nikoli s individuálními terapeuty frekventantů. Informace ve výcvikové terapii jsou důvěrné, až na následující výjimky: zákonná ohlašovací povinnost terapeuta, a dále v případě, že se klient dostane do takových kritických životních situací, které mají přímý negativní vliv na jeho možnost řádné účasti a zvládání výcviku. Tehdy je terapeut povinen motivovat klienta, aby tuto skutečnost sdělil vedoucímu výcviku a pokud toho klient není schopen, je povinností terapeuta to udělat sám. Účastníci výcviku zachovávají důvěrnost při zpracování kazuistických prací a supervizí, používají takové prostředky, aby jejich vlastní klienti nebyli rozpoznatelní.
Princip hodnocení: lektor hodnotí studenty: (a) co se týče jejich předpokladů a vnitřních zdrojů pro práci terapeuta a (b) jejich schopnosti pojmout a profesně využít vyučovanou metodu.
Princip respektu: student respektuje doporučení lektora pro osobnostní rozvoj, aby mohl dosáhnout osobnostních kvalit psychoterapeuta.
Princip autority: lektor užívá svou autoritu k zavedení a udržení struktury a kvality výcviku. Podporuje účastníky ve sdílení a zpětné vazbě. Naslouchá názorům studentů.
Princip sexuality: lektor neakceptuje do výcviku svého sexuálního partnera. Také neakceptuje sexuální vztahy mezi frekventanty.
Princip souladu: lektor vyjasňuje takové vztahy ve výcviku, které přesahují jeho rámec. Je pozorný k nevyřešeným problémům mezi lektory a studenty.
C. Etická pravidla
Princip odpovědnost frekventanta: při poskytování služeb dodržují frekventanti nejvyšší standardy své budoucí profese. Přijímají odpovědnost za důsledky svého jednání.
Princip sociální odpovědnosti vůči společnosti: frekventanti výcviku si uvědomují, že nesou velkou sociální zodpovědnost, neboť jejich doporučení a jednání může ovlivnit životy druhých lidí. Jsou ostražití k osobním, společenským, organizačním, finančním a politickým situacím a tlakům a k působení prostředí, které by mohly vést ke zneužití jejich vlivu.
Princip objektivity: frekventanti (především výcviku 2. části) si se svými klienty předem objasní všechny záležitosti, které by se mohly týkat jejich společné práce. Vyhýbají se vztahům, které by mohly omezit jejich objektivitu nebo vést ke střetu zájmů.
Kompetence frekventanta
Frekventanti výcviku jsou si vědomi hranic své kompetence a mezí terapeutických technik. Poskytují pouze takové služby a používají pouze takové techniky a formy psychoterapie, ke kterým je opravňuje stupeň vzdělání ve výcviku a sebezkušenost.
Ve svých profesních rolích se frekventanti výcviku vyhýbají jakékoli činnosti, která porušuje nebo omezuje lidská, zákonná nebo občanská práva klientů či jiných osob, kterých by se mohla jejich činnost dotýkat.
Důvěrnost frekventanta
Informace získané v průběhu výcviku, intervizních skupin, individuální terapie, skupinové terapie a supervize nebo data týkající se hodnocení sebe nebo ostatních frekventantů, výcvikových terapeutů a lektorů či ostatních frekventantů jsou diskutovány pouze z profesních důvodů a pouze s osobami, kterých se dané informace týkají.
Veškeré písemné, ústní, obrazové či multimediální informace získané v rámci výcviku a získané vlastním záznamem informací uvádějí frekventanti vždy pouze za účelem popisu, hodnocení či doporučení a pouze s cílem informovat o svém růstu a za účelem zlepšení komunikace jednoznačně a pouze směrem k probíhajícímu vzdělávání (směrem k institutu), ne k veřejnosti. Vynakládají veškeré úsilí, aby se zabránilo nepřiměřenému zásahu do soukromí skupiny či jednotlivce.
Frekventanti výcviku, kteří prezentují osobní informace a zkušenosti získané při vzdělávání ve svých písemných pracech, přednáškách nebo je jinak prezentují veřejnosti, musí mít k tomu odpovídající předchozí souhlas institutu. Rozlišují osobní prožitky, tedy co je jejich a co jsou informace o metodě, ty pak sdílí pouze po konzultaci s odbornou radou výcviku. Při uvádění informací je nutné vhodným způsobem zamlčet či změnit všechny údaje, které by mohly vést k identifikaci osoby či více osob, popř. musí zajistit souhlas těchto osob.
Veřejná prohlášení, oznámení o poskytovaných službách, reklama, informace na sociálních sítích a propagační aktivity frekventantů výcviku slouží k tomu, aby si veřejnost mohla vytvořit informované názory a měla možnost volby. Frekventanti výcviku přesně, pravdivě a objektivně uvádějí svoji profesní kvalifikaci – tedy stupeň vzdělání, členství a funkce, a také takto uvádějí informace o institucích nebo organizacích, se kterými mohou být spojováni. Během výcviku se prezentují jako “frekventanti výcviku” (tedy ne např. jako "terapeut ve výcviku”).
Frekventanti prezentují a nabízí své služby, produkty a publikace čestně a správně vyhýbajíc se desinterpretacím za pomoci senzace, zveličování nebo povrchnosti. Řídí se primární povinností pomoci veřejnosti vytvořit si informované názory, úsudky a volby na tuto terapii.
D. Média a sociální sítě
Frekventanti výcviku si uvědomují, že sociální média mohou být užitečná pro zlepšení přístupu veřejnosti k informacím o duševním zdraví, psychoterapeutických službách a výzkumu a vzdělávání.
Frekventanti dbají na veřejný charakter sociálních médií a na to, že jejich soukromí a důvěrnost často nejsou na sociálních médiích chráněny, ani se to neočekává. Jsou si vědomi rizik spojených s odhalením sebe sama ve veřejném prostoru ve vztahu k činnosti psychoterapeuta.
Frekventanti dbají na etické a právní povinnosti vždy zachovávat soukromí a důvěrnost klienta a výcvikové skupiny. Nezveřejňují obsah ani dílčí informace související s výcvikem, terapií i supervizí.
Frekventanti zvažují rizika a důsledky používání sociálních médií a online vyhledávání k získávání informací o svých klientech, jiných frekventantech, lektorech a dalších, s nimiž profesionálně spolupracují.
Frekventanti se vyhýbají kontaktu se svými současnými nebo minulými klienty na sociálních sítích, přičemž si uvědomují, že to může narušovat hranice profesního vztahu.
Frekventanti si uvědomují, že je třeba mít aktuální informace o výhodách a omezeních technologií sociálních médií (chtějí-li je využívat), jak se vyvíjejí, a o etických a profesních důsledcích používání těchto technologií.
Frekventanti dodržují etický kodex související s výcvikem a psychoterapeutickou profesí vůči sobě sama a svým kolegům, frekventantům a vedoucím výcviků, supervizorům a dalším.
Poznámka:
Část Média a sociální sítě vychází a je převzata z APA GUIDELINES for the Optimal Use of Social Media in Professional Psychological Practice
https://www.apa.org/about/policy/guidelines-optimal-use-social-media.pdf
Evropský certifikát ecp
Informace k žádosti o ECP - Evropského certifikátu pro psychoterapii v rámci eapti ve formě tzv. „přímého udělení“ (Direct Award), tzn. pro absolventy výcviku v biosyntetické psychoterapii
Podmínky pro žadatele:
- Vysokoškolské vzdělání
- VŠ v oboru psychologie či atestace z psychiatrie nebo
- VŠ s dosaženým titulem min. Bc. + absolvování Psychoterapeutického minima.
- Ukončený komplexní psychoterapeutický výcvik v biosyntetické psychoterapii, tj. včetně závěrečné práce a všech ostatních náležitostí (žadatel má platný certifikát o ukončení výcviku vydaný ČIBem).
- Žadatel doloží nad rámec povinností pro dokončení komplexního výcviku v biosyntéze:
pro výcvik I.-V.- 130 hodin sebezkušenostní práce či individuální terapie
- 130 hodin klientské supervize což odpovídá 450 hodin práce s klienty pod supervizí
- 10 hodin individuální supervize
- 30 hodin skupinové supervize
- řádní absolventi komplexního výcviku mohou žádat o vystavení ECP a již nemusí nic dalšího dokládat
Tyto hodiny mohou být splněny kdykoli před zahájením výcviku v biosyntéze i po jeho ukončení nemohou však být současně započítány i do výcviku.
Poplatky | |
---|---|
Poplatek za vydání ECP certifikátu (hradí se v hotovosti v kanceláři ČIB) | 120 € +15 € poštovné |
Poplatek za další vydání certifikátu (např. v případě ztráty atd.) | 50 € |
Poplatek za evidenci v databázi držitelů ECP certifikátů (na webu EAP) | 45€ / za 3 roky |
Postup pro podání žádosti:
- Splnění všech „podmínek pro žadatele“, viz výše. Vše pečlivě doloženo oficiálními certifikáty.
- Žadatel vyplní a podepíše dokumenty. Vyplňuje se v angličtině:
- DA 3 - CV form for ECP Direct Award
- DA 4 - Practicioner Registration Form for European Cetificate of Psychotherapy.
- Podpis Štrasburské deklarace o psychoterapii.
- Zaplatit poplatek ČIBu ve výši 120 Euro za podání žádosti. Plus 15 Euro za poštovné. Poplatek je třeba zaplatit hotově v eurech v kanceláři na adrese: Na Míčánce 32, Praha 6, 160 00
- Uhradit registrační poplatek ve výši 15 Euro/rok. Každoroční poplatek se zasílá formou předplatného na 3 roky, tj. 45 euro. Zašle vídeňská kancelář EAP každému žadateli přímo na email, tento poplatek je POVINNÝ. ČIB tyto poplatky nekontroluje ani nespravuje.
Další informace:
Evidence databáze držitelů ECP certifikátu (ECP-R)
Držitelé certifikátu ECP jsou uvedeni v evropské databázi (registru), která je zveřejněna na webových stránkách www.europsyche.org a je spravována přímo EAP. K těmto účelům slouží roční poplatek 15 EUR (viz poplatky).
Další profesní rozvoj držitele ecp certifikátu:
Certifikát se uděluje na celý život a je certifikátem profesní přípravy. Je tedy povinné se nadále vzdělávat dle podmínek EAP. Pro splnění podmínek EAP v rámci dalšího profesního rozvoje (CPD) je nutné splnit průměrně 50 hodin ročně.
Další profesní rozvoj může být realizován v těchto formách:
- Navazující nebo doplňující profesionální psychoterapeutické kurzy (je nutné uvést podrobnosti o poskytovateli kurzu, sylabus kurzu a počet hodin za každý kurz na samostatném listu.).
- Odborná supervize psychoterapeutické práce (skupinové a individuální) nebo intervize (prosím tuto skutečnost uvést na samostatném listu se jménem supervizora nebo organizace, která tuto službu realizuje, počet hodin k jednotlivým aktivitám a celkový počet hodin).
- Odborné konference / sympozia v oblasti psychoterapie (je nutné uvést název, datum a organizátora, počet hodin pro každou aktivitu na samostatném listu. Přiložte kopie veškerých potvrzení o účasti na akcí, certifikátů apod.).
- Odborná činnost v psychoterapii (zvolení do rady nebo výboru a účast na poradách/setkáních. Je třeba doložit organizaci, termín setkání výboru/zasedání správní rady a formální počet hodin každého zasedání.
- Účast na další odborné přípravě psychoterapii jako supervizor / výzkumný pracovník / učitel. (Doložit datum, organizátora, počet hodin, pro každou aktivitu zvlášť).
CPD je kontinuální a provázané vzdělávání, tzn. Každá z výše uvedených kategorií by neměla přesáhnout více jak 30% z celkových hodin CPD. Jinými slovy, není možné jenom chodit na supervize, ale obsáhnout v profesním růstu a vzdělávání i jiné formy zvyšování odbornosti.
Doplňující informace
Držitelé ECP certifikátu dostávají informace o vývoji psychoterapie v Evropě prostřednictvím e-mailu. Mohou se účastnit zasedání EAP rady jako pozorovatelé, avšak nemají hlasovací práva. S případnými dotazy se obracejte na Petru Mackovou - info@biosynteza.cz
Dokumenty
Členství v profesních organizacích
Po řádném absolvování komplexního výcviku v biosyntetické psychoterapii se účastníci mohou stát členy následujících profesních organizací:
ČIB
Český institut biosyntézy organizuje komplexní psychoterapeutický výcvik v biosyntetické psychoterapii dle evropských standardů EAP a aplikuje biosyntetický přístup do vzdělávání odborníků i široké veřejnosti. Institut zároveň sdružuje a garantuje úroveň svých členů. Pro členy organizuje další vzdělávání a jiné akce. Pro členství v ČIBu je třeba VŠ vzdělání minimálně s bakalářským titulem v relevantním oboru a dokončený komplexní výcvik v biosyntetické psychoterapii.
ČAP
Česká asociace pro psychoterapii je společnost zodpovědných psychoterapeutů, kteří splňují kvalifikační a etické podmínky členství + podmínky kontinuálního vzdělávání a supervize. Pro členství v ČAP je třeba VŠ vzdělání s magisterským titulem v relevantním oboru a dokončený komplexní psychoterapeutický výcvik akreditovaný ČAP. Více na www.czap.cz.
EAP
Evropská asociace pro psychoterapii si klade za cíl v evropském prostoru definovat psychoterapii i na úrovni jednotlivých členských zemí a snaží se podporovat jednotlivé země ve snaze psychoterapii legálně ukotvit tak, aby psychoterapeuti mohli vykonávat svou činnost transparentně a v zákonných normách jednotlivých zemí. Pro získání Evropského certifikátu o psychoterapii (ECP) a členství v EAP je třeba VŠ vzdělání s bakalářským titulem v relevantním oboru a dokončený komplexní psychoterapeutický výcvik akreditovaný EAP. Více na www.europsyche.org, případně czap.cz/EAP
ČPTS
Česká psychoterapeutická společnost České lékařské společnosti Jana Evangelisty Purkyně je dobrovolné sdružení fyzických osob lékařů, psychologů a jiných pracovníků ve zdravotnictví a z příbuzných oborů. Pro členství v ČPtS je třeba splnit podmínky uvedené na http://www.psychoterapeuti.cz/spolecnost-cpts/clenstvi-v-cpts
Kompetence evropského psychoterapeuta
Profesionální kompetence evropského psychoterapeuta
Projekt Evropské psychoterapeutické asociace (EAP), přijato na výročním zasedání EAP v Moskvě, červenec 2013
Neformální předmluva:
Tyto klíčové kompetence lze používat jako:
- definici profese nezávislého psychoterapeuta v Evropě, která stanoví, co by evropský psychoterapeut měl být schopen dělat;
- informační zdroj a průvodce pro jiné evropské psychoterapeutické asociace, národní i celoevropské psychoterapeutické organizace a vzdělávací instituce;
- základní minimální standard pro každé odborné psychoterapeutické vzdělávání v Evropě.
Všechny uvedené klíčové kompetence mají být v rámci psychoterapie praktikovány na profesionální úrovni odpovídající vysokoškolskému vzdělání magistra a nejméně čtyřletému postgraduálnímu vzdělání, výcviku a supervidované praxe s důrazem na psychoterapeutovu schopnost kritické reflexe a hodnocení vlastní klinické praxe1.
Předpokládá se, že tyto kompetence budou v praxi užívány v souladu a v souvislosti s platnou verzí Štrasburské deklarace o psychoterapii a Etickým kodexem EAP, a že odborná příprava psychoterapeutů probíhá v souladu s se standardy popsanými v Evropském certifikátu psychoterapie (ECP) vypracovaném EAP. Kompletní popis klíčových kompetencí evropského psychoterapeuta najdete zde.
Poznámka:
1Tato předmluva měla být zařazena v rámci návrhu předloženého na výročním zasedání v červenci 2013. Nebyla však sama o sobě schválena a výroční zasedání (AGM = Annual General Meeting) se zavázalo prostudovat a zařadit kritéria kvalifikačních úrovní EU schválených Evropským parlamentem a Komisí v roce 2008. Kromě toho je možné, že text ECP se bude upravovat vzhledem k tomu, jaký postoj EAP zaujímá k „přímému" (vysokoškolskému) psychoterapeutickému vzdělání. Návrh však byl zařazen do tohoto dokumentu jako „neformální předmluva", neboť zbylá část návrhu nastiňuje účel a kontext uvedených klíčových kompetencí.
Kompetence studentů a absolventů výcviku
Evaluace frekventanta a jeho růstu je součástí akreditace a je to pravidelná součást výcviku. Dosaženou míru kompetencí a připravenost na postup frekventanta do další části výcviku posuzuje tréninkový výbor složený ze členů odborná rady, lektorů, případně supervizorů. Tento proces probíhá bez účasti výcvikového terapeuta daného frekventanta. Tento kompetenční model vychází z modelu EAP. V celém znění je možné si ho přečíst zde.
Kompetence studenta výcviku
- Schopnost rozumět informacím, aktivně s nimi pracovat a používat je.
- Schopnost být aktivním i receptivním členem skupiny, respektovat hranice ostatních členů skupiny, uvědomovat si, co moje chování a reakce dělá s dynamikou skupiny, být kooperativní, proaktivní, dobře pulzovat ve skupině (citlivost pro to, kdy si mohu vzít větší prostor pro sebe a kdy naopak je potřeba, abych dal prostor jiným).
- Ochota vstupovat do intrapersonálního prostoru, rozvíjet se, přinášet svoje témata a pracovat na nich jak v rámci individuální terapie, tak při práci ve výcviku.
- Schopnost navázat adekvátní pracovní vztah, pracovní alianci – v rámci výcvikové terapie i v rámci výcvikové skupiny, s lektory výcviku, v peerce.
Hodnotící rozhovor v polovině výcviku
- Společné zhodnocení dosažené míry kompetencí studenta – viz výše.
- Schopnost zhodnocení vlastní práce, předností a rezerv přímo souvisí s rozvojem podstatné terapeutické kompetence sebereflexe a je třeba ji během výcviku rozvíjet. Je třeba se zaměřit na přiměřenou úroveň celkové kompetentnosti, nikoli pouze na vysokou míru odborných znalostí.
- Hodnocení sebezkušenostní části – písemná sebereflexe, následný rozhovor o vlastních předpokladech a chuti vykonávat profesi terapeuta.
- Pohled na témata, ve kterých se student během 1. části výcviku a výcvikové terapie posunul a na kterých ještě potřebuje pracovat.
Hodnotící rozhovor na konci výcviku
- Pro schopnost hodnotit vlastní práci je zásadní kompetence sebereflexe - vlastních myšlenek a úvah, terapeutických aktivit a intervencí, i vlastního prožívání. Vysoká míra odborných znalostí není dostačující pro celistvou roli terapeuta.
- Schopnost přinášet do terapie v 2. části výcviku nejen osobní témata, ale také osobní zkušenost s rolí terapeuta, těžkosti a výzvy.
- Možno rozpracovávat v další supervizi, mentoringu.
Kompetence absolventa
Ke zvládnutí psychoterapeutických dovedností je potřeba zakusit vlastní sebezkušenost na výcviku, práci v individuální terapii na osobních tématech a současně je potřeba se dobře orientovat v obecné teorii psychoterapie i ve specificky biosyntetické teorii, což je nezbytnou součástí přípravy budoucího psychoterapeuta.
Požadovaná úroveň těchto kompetencí se liší po první i druhé části výcviku v rozsahu a míře.
Celková kompetentnost – naslouchání, porozumění tématu klienta a vývojové vrstvě, ke které se váže, zvládnout emocionalitu sezení, schopnost propojovat endo-ekto-mezo, schopnost adekvátně „tlumočit“ do jazyku klienta a hledat spolu s klientem zdroje, které by mu pomohly tímto tématem projít a propracovat ho.
- organizační kompetence – zařídit si vlastní praxi, vytvořit adekvátní prostředí pro klienty, dodržovat základní domluvy a bezpečný prostor v terapii, dohodnuté termíny setkání, způsob rušení termínů
- odborně-teoretické kompetence
- Vývojová psychologie
- Psychopatologie
- Účinné faktory v psychoterapii
- Terapeutický vztah
- Základy psychodynamického přístupu
- Porozumění a orientace v teorii biosyntetické psychoterapie – LF, motorická pole, bondingové styly, pulzace, detotalizace atd.
- Psychoterapeutický proces, změna v psychoterapii – kontraktování, vedení procesu, plánování terapie, hodnocení pokroku a změn, ukončování terapie
- Etika v psychoterapii
- Práce s krizí a traumatem v kontextu psychoterapie
- odborně-praktické kompetence
- vytvořit individuální kontrakt s klientem zahrnující témata, se kterými do terapie přichází
- navázat, udržet a rozvíjet terapeutický vztah
- zvládat různé obtíže terapeutického vztahu (přenos, protipřenos, odpor, acting-out)
- znalost fází terapie a vědomá reflexe toho, kde se s klientem právě nacházíme
- zvládat emocionalitu sezení, reflektovat své vlastní emoce, být schopen od nich poodstoupit, neprosazovat svůj postoj a hodnoty, jednat v zájmu klientova „nejvyššího dobra“, upozornit klienta na destruktivní chování, limitovat
- schopnost odhadnout své schopnosti - se kterými klienty mohu pracovat a které bych měl poslat k někomu zkušenějšímu
- osobnost terapeuta
- udržovat si „dobrou pracovní formu“- schopnost identifikovat a pojmenovat svá omezení, konflikty a nevyřešené problémy, aby nevstupovaly do práce s klientem
- využívat kritické hodnocení a sebereflexi k rozpoznání svých talentů, rezerv a oblastí, které potřebuje terapeut doplnit, rozvíjet, případně rozšířit si odborné znalosti v dané oblasti
- schopnost rozpoznat potenciálně problematické situace, kdy je potřeba přizvat kolegy z jiných odborností, říci si o extra supervizi
- pravidelně supervidovat svoji práci a v případě potřeby témata zpracovávat ve vlastní terapii
Žiji a pracuji v Brně, ale konzultace nabízím i v Praze, kde bývám k dispozici pravidelně každý týden. Mými klienty jsou nejčastěji dospívající a dospělí. Rád pracuji s lidmi motivovanými k osobnímu růstu, rozvoji a sebezkušenosti.
V individuální práci se věnuji především tématům vědomého osobního růstu, propojení těla a mysli, psychospirituální zkušenosti, psychosomatice, ale také úzkostným a neurotickým potížím, traumatu a posttraumatu.
Lektorsky se věnuji seberozvojovým programům, vzdělávacím kurzům a také diagnostické a terapeutické práci se školními třídami. Odborně se zajímám a věnuji aplikaci metod a teorie biosyntézy do školství - práce s dětmi a dospívajícími.
Vzdělání | |
---|---|
2002 - 2008 | Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita, psychologie, |
2001 - 2003 | Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, pedagogika, |
Terapeutické výcviky, specializační kurzy, členství | |
---|---|
2011 - 2013 | supervizní terapeutický výcvik biosyntéza |
2008 - 2011 | základní terapeutický výcvik biosyntéza |
2008 - 2009 | Rodinné poradenství (Prev-centrum, o.s., Praha) |
2006 - | Základní krizová intervence (Remedium, o.s., Praha) |
Další kurzy např.: Ostrov rodiny I. (IPIPAPP), Taneční pohybová terapie, dramaterapie, psychodrama při práci se skupinami (Fokus Praha), Zvládání obtížných situací při spolupráci s klientem (Modrá linka), Focusing - tělesně zakotvené prožívání (Fokus Praha), WISC III, Baumtest, (IPPP ČR), Nekázeň ve školním prostředí (Mgr. Michaela Veselá), ad.
Profesní kariéra | |
---|---|
2012 - dosud | Katedra primární pedagogiky PdF MU, externí výuka. |
2011 - dosud | soukromá poradenská a terapeutická praxe, lektorská činnost (Flow-Effect). |
2009 - dosud | Základní škola Horácké nám. Brno, školní psycholog. |
2007 - dosud | Krizové centrum pro děti a mládež, Spondea, o.p.s., psycholog (krizová intervence, telefonická krizová intervence, sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi - asistované kontakty). |
2007 - 2012 | Tutor, s.r.o., lektor přípravných kurzů psychologie a andragogika. |
2007 - 2009 | Poradenské centrum pro drogové a jiné závislosti. Pedagogicko-psychologická poradna Brno, psycholog (psychologické poradenství, interaktivní preventivní a intervenční programy pro třídní kolektivy, vzdělávací a metodické programy pro učitele). |
2007 - 2009 | Katedra Speciální pedagogiky PdF MU, externí výuka - Projekt v etopedii, Intervence v etopedii. |
2004 - 2007 | Ratolest Brno, o.s., sociální pracovník (práce se znevýhodněnými dětmi a dospívajícími, přípravné zážitkové kurzy pro dobrovolníky). |
2001 - 2007 | Gymnázium Slovanské nám. Brno, projekt primární prevence, dramatická výchova (interaktivní programy pro třídy, vícedenní zážitkové programy se skupinami, adaptační pobyty). |
2002 - 2004 | Dětský domov Vranov u Brna, zastupující vychovatel. |
Kontakt
- tel.: 604 27 08 94
e-mail: martin.hofman@biosynteza.cz
www.flow-effect.cz
Místo působení - Brno, Praha
Klinická psycholožka a psychoterapeutka pracující převážně s dospělou klientelou. Je pro mě důležité, aby moji klienti našli své vnitřní zdroje k léčení sebetěžších zkušeností. A věřím, že každý člověk takové zdroje má. Zároveň je podporuji v tom, aby našli vlastní cestu k plnému životu, který bude dobrý nejen pro ně, ale i pro jejich okolí. Myslím, že nejdůležitější podmínkou změny v terapii je hluboký lidský kontakt.
Část své energie věnuji pro rozvoj biosyntetické psychoterapie a institutu, který tuto metodu učí.
Mou srdeční záležitostí je Sociální klinika, která je postavena na konceptu služby ze srdce pro ty, kteří se nachází v těžké situaci.
Vzdělání
- ECP – European Certificate of Psychotherapy
- Doktorské studium v oboru klinická psychologie
- Atestační zkouška z psychoterapie
- Atestační zkouška z klinické psychologie
- Univerzita Karlova, FF, jednooborová psychologie
Výcviky (některé absolvované výcviky a kurzy)
- PBSP (Pesso terapie)
- Biosyntéza
- SUR
- Krizová intervence
- Telefonická krizová intervence
- Práce s tělem v psychoterapii
- Imaginativní metody
- Relaxační metody
- Práce s rodinou
- Výcvik v psychologickém koučování
Současná profesní kariéra
- Český institut biosyntézy - zakladatelka, ředitelka, garant výcviku v biosyntetické psychoterapii
- Sociální klinika - zakladatelka, ředitelka
- Pod křídly - soukromá psychoterapeutická praxe
Pracovala jsem mimo jiné také
- Remedium - lektorka kurzů Telefonická krizová intervence, Krizová intervence a Komplexní krizová intervence
- Riaps - klinický psycholog – lůžkové oddělení, ambulance, linka důvěry
- QED Group a.s. - senior konzultant, (psychologické koučování, školení koučování, stress managment, AC/DC aj.)
Jsem členka České psychoterapeutické společnosti ČLS JEP, České asociace klinických psychologů AKP, České asociace pro psychoterapii ČAP, Českomoravské psychologické společnosti ČMPS, Evropské asociace psychoterapie EAP, jsem akreditovaný kouč ČAKO.
Místo působení - Praha, Nižbor
Jsem atestovaná psycholožka a psychoterapeutka s třicetiletou praxí. Ve své práci mimo jiné zúročuji svoji téměř desetiletou zkušenost práce v krizovém centru RIAPS, kde jsem působila v různých rolích. Ve své soukromé psychoterapeutické praxi se věnuji především klientům s problematikou traumatu a posttraumatu a klientům s atypickou problematikou. Ve své práci využívám především metodu PBSP a biosyntézu. PBSP též využívám pro práci s dlouhodobými uzavřenými skpinami. Jsem akreditovaný supervizor ČIS (Teaching Supervizor) od roku 1994. Nabízím individuální i týmovou supervizi. Jsem odborným garantem výukových programů v Českém institutu biosyntézy. Pořádám workshopy zaměřené např. na péči o pomáhající profese.
Některé absolvované výcviky:
- Psychoanalytický výcvik
- Rodinná terapie
- SUR
- Integrativní práce s tělem
- Biosyntéza
- PBSP
Jsem zakládajícím členem Českého institutu biosyntézy, jeho místopředsedou a senior trenérkou International Institut for Biosynthesis v Heidnu. Jsem členem supervizního EAP.
Místo působení - Praha
V rámci své soukromé praxe nabízím provázení a podporu při hledání orientace, porozumění a vlastních zdrojů v náročných situacích v osobním, partnerském i profesionálním životě. Jako individuální terapeut pracuji s dospělými a dospívajícími klienty. Vycházím z principů biosyntézy a psychoanalyticky orientované psychoterapie, využívám též prvků systému Pesso-Boyden (PBSP).
Vzdělání: | |
---|---|
1997-2012 | studia historie a sociologie |
Odborné terapeutické výcviky a kurzy: | |
---|---|
2016-dosud | Výcvik ve skupinové psychoanalytické psychoterapii (ČSPAP) |
2010-2016 | Komplexní psychoterapeutický výcvik v metodě biosyntéza (ČIB), supervize (Y. Lucká) |
2011-dosud | Sebezkušenost v individuální psychoanalytické psychoterapii, Teorie a technika individuální psychoanalytické psychoterapie (ČSPAP), supervize (V. Čermáková, J. Šikl) |
2009-2012 | Sebezkušenostní skupina PBSP (Y. Lucká + L. Kobrle); další teoretické PBSP semináře (A. Pesso) |
2007-2008 | Trauma i a II (Remedium) |
2007 | Krizová intervence (Remedium) |
2007-2013 | semináře a výcvikové programy zaměřené na práci s holotropním dýcháním a tématikou psychospirituální krize (M. Vančura, Y. Lucká) |
Praxe: | |
---|---|
2013-dosud | Soukromá terapeutická praxe (Pod křídly), individuální terapeut v Sociální klinice |
2010-dosud | překládání a tlumočení odborných psychoterapeutických textů, seminářů, výcviků |
2006-dosud | pedagog a vědecký pracovník na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy |
2009-2012 | vědecký pracovník na Ústavu pro soudobé dějiny Akademie věd ČR |
Členství v odborných společnostech: | |
---|---|
Česká asociace pro psychoterapii, Český institut biosyntézy, Česká společnost pro psychoanalytickou psychoterapii |
Jazyky: | |
---|---|
Angličtina, francouzština – obojí aktivně |
Kontakt: | |
---|---|
ondrej.matejka.psychoterapie@gmail.com |
V rámci své soukromé praxe se věnuji individuální psychoterapii, psychologickému poradenství a krizové intervenci.
Nabízím podporu při zvládání náročných životních situací v osobním, partnerském i profesním životě, provázení při hledání cesty do svého nitra, jeho lepšímu porozumění a objevování vlastních zdrojů, z nichž je možné čerpat a dále je rozvíjet.
Při práci vycházím z principů biosyntézy a psychoanalyticky orientované psychoterapie. Biosyntéza navazuje na psychoanalytické kořeny psychoterapie a obohacuje je o pozornost věnovanou tělu a o nové poznatky z oblasti neurověd a embryologie. Zvyšuje také naši všímavost k reakcím těla, k napětí, které v něm vzniká, a hledá porozumění pro souvislost a propojení s našimi emocemi i myšlením.
Odborné vzdělání:
2003 – 2012 | FF UK Jednooborová psychologie |
2004 – 2005 | Universität Leipzig – Psychologie |
1997 – 2004 | FF UK Český jazyk a literatura |
Odborné výcviky, specializační kurzy:
2023 – dosud | Výcvik v individuální psychoanalytické psychoterapii (ČAPAP) |
2023 – dosud | Psychoterapeutický výcvik v metodě Pesso-Boyden (PBSP) |
2019 | Evropský certifikát v psychoterapii ECP |
2018 - 2019 | Výcvik v supervizi biosyntézy |
2018 - dosud | Sebezkušenost v individuální psychoanalytické psychoterapii, Teorie a technika individuální psychoanalytické psychoterapie (ČSPAP) |
2012 - 2018 | Komplexní psychoterapeutický výcvik v metodě biosyntéza |
2012 - dosud | Sebezkušenostní programy zaměřené na práci s mimořádnými stavy vědomí a tematikou psychospirituální krize |
2012 - dosud | Semináře a workshopy v oblasti psychoterapie - PBSP, POP, práce s traumatem (IIBS Heiden), aj. |
2009 - 2010 | Výcvik v koučování (Radvan Bahbouh) |
2009 - 2011 | Gestalt v personální praxi (IVTG) |
2008 | Řízení lidských zdrojů (Expertis) |
2006 - 2015 | Specializační semináře a workshopy v oblasti osobního rozvoje a HR poradenství |
Praxe:
2020 - 2022 | Členka správní a odborné rady ČIB |
2017 - 2019 | Výkonná ředitelka ČIB |
2015 - dosud | Psychoterapeutické centrum Pod křídly - terapeutka |
2014 - 2016 | Sociální klinika - koordinátorka |
2012 - 2015 | QED GROUP - psycholožka, lektorka, senior konzultantka, kouč |
2005 - 2011 | GEHE Pharma Praha - HR manažerka, řízení celofiremních projektů, vedení projektu EU se zaměřením na rozvoj zaměstnanců |
2000 - 2008 | Nakladatelství Akropolis - jednatelka, vedoucí projektů, šéfredaktorka |
2000 - 2005 | Nakladatelství Maxdorf - vedoucí projektů, redaktorka |
Členství v odborných společnostech:
Česká asociace pro psychoterapii (ČAP) |
Český institut biosyntézy (ČIB) |
Evropská asociace pro psychoterapii (EAP) |
Kontakt:
email: vsailerova@gmail.com
tel: 603 459 014
Místo působení - Praha
Narodila jsem se v Uherském Hradišti. Středoškolské vzdělání jsem absolvovala v Uherském Brodě a rozšířila si ho na SPgŠ v Boskovicích, odkud mé kroky směřovaly na Psychologický ústav Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Svou profesní dráhu jsem zahájila v oblasti pedagogicko-psychologického poradenství. Již více víc než 12 let pracuji v Uherskohradišťské nemocnici, jako klinický psycholog. Moje zkušenosti jak v terapii, tak i v diagnostice jsou plně vázány na pacienty především psychosomatické, ale i psychiatrické. Pracuji v klasické somatické nemocnici, snažím pomáhat pacientům pochopit a zvládat jejich onemocnění pomocí integrace životních procesů, a to jak tělesných spolu s prožitkovými, tak i s mentálními. Protože biosyntéza využívá při práci s klienty procesuální přístup, dokážu díky tomu často z vnitřních signálů a pohybových projevů pacienta rozpoznat a specifickými technikami terapeuticky podpořit jeho potřeby vždy s respektem k individuálním odlišnostem i jedinečným vnitřním zdrojům každého z nich. Mým životním krédem „ je pomáhat srdcem“.
Absolvovala jsem řadu akreditovaných odborných kurzů, workshopů, výcvik v KIP a ukončila jsem komplexní terapeutický výcvik v metodě Biosyntetická psychoterapie.
Odborné vzdělání | |
---|---|
2024-dosud | Český institut biosyntézy zahajuji supervizní výcvik |
2023-dosud | Institut postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví specializační vzdělávání v oboru Psychoterapie |
1997-dosud | Česká společnost pro katatymně imaginativní psychoterapii psychoterapeutický výcvik v KIP |
2013-2018 | Český institut biosyntézy psychoterapeutický výcvik v biosyntetické psychoterapii |
2012-2017 | Institut postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví specializační vzdělávání v oboru Klinická psychologie (atestace) |
1990-1997 | Masarykova univerzita pětileté magisterské studium, obor psychologie |
Pracovní zkušenosti | |
2020-dosud | Český institut biosyntézy výcvikový terapeut |
2012-dosud | Uherskohradišťská nemocnice a.s., Oddělení klinické psychologie vedoucí klinický psycholog |
2015-2017 | Sociální klinika |
Členství v odborných organizacích a společnostech
- Asociace klinických psychologů České republiky, z. s.
- Česká společnost pro Katatymně Imaginativní Psychoterapii, z.s.
- Český institut biosyntézy, z.s.
Kontakt:
E-mail: benickova.m@seznam.cz
Místo působení: Uherské Hradiště
Věnuji se terapii a poradenství. Vycházím z biosyntézy a uměleckých terapií, především z muzikoterapie a arteterapie. Pracuji s klienty se zdravotním postižením, jejich rodinami a blízkými, s dětmi a mladistvými s poruchami chování a s dospělými klienty se vztahovými a jinými osobními problémy v rámci individuální i skupinové terapie. Zabývám se speciálně pedagogickým poradenstvím a lektoruji kurzy muzikoterapie.
V terapii je pro mě důležité vytvoření bezpečného prostoru, naladění se na klienta a respektování jeho potřeb, abychom se mohli společně dotýkat zdrojů a získat dostatek síly k realizaci změn v životě. Blízkost barev, hudby, melodie i rytmu umožňuje kreativně nahlížet na své obtíže i možnosti, jak kontaktovat a propojit se s životní energií a tvořivostí.
Vzdělání: | |
---|---|
2014 – 2022 | doktorské studium Speciální pedagogika, PdF UP v Olomouci (Ph.D.) |
2016 – 2017 | Psychoterapeutické minimum, ČIB |
2012 – 2017 | Psychoterapeutický výcvik v Biosyntéze |
2012 – 2014 | Speciální pedagogika PdF UP v Olomouci, (Mgr.) |
2009 – 2012 | Speciální pedagogika pro výchovné pracovníky, PdF UP v Olomouci, (Bc.) |
2009 – 2010 | Celostní muzikoterapie, FF UP v Olomouci |
2008 – 2009 | Muzikoterapie, PdF UP v Olomouci |
2007 – 2008 | Arteterapie, PdF UP v Olomouci |
1996 – 1998 | Vychovatelství, PdF MU v Brně |
Kurzy se zaměřením na práci s tělem, dechem, hlasem a hudbou, různé modely a přístupy v arteterapii a muzikoterapii, neverbální komunikace a práce s osobami se zdravotním postižením, expresivní terapie
Pracovní zkušenosti: | |
---|---|
2015 – dosud | privátní praxe, poradenství, terapie |
2008 – dosud | přednášky, workshopy muzikoterapie, publikační činnost, diskografie, koncerty, lektor muzikofiletických a artefiletických programů pro MŠ, ZŠ, SŠ a jiné skupiny |
2004 – dosud | externí muzikoterapeut a arteterapeut pro zařízení v sociálním a zdravotním resortu a ve speciálním školství |
1997 – 2012 | učitelka a vychovatelka I. stupeň ZŠ |
Kontakt:
email: info@svatavadrlickova.cz,
www.svatavadrlickova.cz
tel: +420 774 946 051
Místo působení - Vysočina, Velké Meziříčí
Biografie
V rámci své praxe nabízím individuální poradenství a terapii především pro dospělé a dospívající. Do značné míry je má práce inspirována biosyntézou, a tak moje sezení provází zkoumání pohybu, tělových impulzů, práce s dechem, hlasem, tancem či barvami a sny. Mou snahou je být dobrým průvodcem klienta na cestě sebepoznání tak, aby mohl potkat své vnitřní zdroje, bezpečně se jim přiblížil a uměl najít dobrý způsob, jak je pro sebe využít. V poslední době se také zajímám o ženskou tématiku v terapii napříč jednotlivými vývojovými obdobími v životě ženy.
Vzdělání:
- 2003 – 2009 Filozofická fakulta MU, obor Sociální pedagogika a poradenství
Praxe:
- 2012 – dosud soukromá poradenská, terapeutická a lektorská činnost
- 2008 – 2012 Ratolest Brno, z.s.,vedoucí sociálně aktivizační služby pro děti a mládež (SAP), sociální pracovnice
- 2006 – 2008 Ratolest Brno, z.s., pracovnice dobrovolnických programů Pět P a LATA
- 2006 – dosud lektorská činnost zážitkových a preventivních programů pro školní kolektivy(Flow-Effect, ACOR, Educatio Zlín)
- 2005 – 2006 MŠ Montessori, Brno - lektorka angličtiny pro děti
Výcviky, odborné kurzy atd.
- 2010 – 2015 psychoterapeutický výcvik v somatické psychoterapii v biosyntéze (ČIB)
- 2010 – Arteterapie v kontextu Biosyntézy (Gabrielle Hoppe, Stephanie Lange)
- 2009 – 2010 Tématizovaný kurz práce s tělem (Jitka Vodňanská)
- 2008 – Sociálně psychologický výcvik (Modrá linka, Brno)
- 2007 – Zvládání obtížných situací s klientem (Modrá linka, Brno)
- 2006 – „Cope for teens“, program specifické primární prevence sociálně patologických jevů
- Mezi další kurzy patří např. dramaterapie a muzikoterapie, kurzy zážitkové pedagogiky a kurzy v oblasti leadershipu.
V rámci své praxe nabízím individuální poradenství a terapii především pro dospělé a dospívající. Do značné míry je má práce inspirována biosyntézou, a tak moje sezení provází zkoumání pohybu, tělových impulzů, práce s dechem, hlasem, tancem či barvami a sny. Mou snahou je být dobrým průvodcem klienta na cestě sebepoznání tak, aby mohl potkat své vnitřní zdroje, bezpečně se jim přiblížil a uměl najít dobrý způsob, jak je pro sebe využít. V poslední době se také zajímám o ženskou tématiku v terapii napříč jednotlivými vývojovými obdobími v životě ženy.
Kontakt
Tel. +420 604 360 402
Email: marketa.charvat@gmail.com
Místo působení: Brno
Present position:
International senior trainer in Biosynthesis
Director of the Israeli center for Biosynthesis
Practice as a biosynthesis therapist and supevisor
Founder of Systemic clinic.
Founder of Intherlog – on line systemic supervision
Work Experience
Management: | |
---|---|
2017-2018 | Director of the systemic clinic in integrative psychotherapy |
2005-2018 | Director of the Israeli center for Biosynthesis |
2000-2002 | Directing the faculty of Zen and Buddhist study in the "Medicine College" of complementary medicine |
Teaching: | |
2007-2018 | Teaching Biosynthesis in the Israeli training program and other europen institutes for Biosyntheis. |
1997-2002 | Leading groups of Zen meditation and self-awareness in "Medicine College" of complementary medicine. |
Education | |
2010-2018 | Advanced Study in complex systems, neuroscience, family constalation, |
2005-2017 | Continues educatin in the internationl institute of Biosynthesis |
2001-2003 | Advanced training in Biosynthesis |
1998-2001 | Basic training in Biosynthesis |
1993-2002 | Participant in the Kwan Um School of Zen Buddhism |
Contact
Even Yehuda, Israel
Phone: 972-52-2655929
E-mail: gilarad@gmail.com
M.A psychology, Health Specialist by the OPP (Portuguese Psychologists Charta), Biosynthesis Therapist, Senior International Trainer for Biosynthesis, Supervisor and Director for the CPSB (Centro de Psicoterapia Somática em Biossintese) for Spain and Portugal, Family Therapist, Naturopath, Specialized in Psicosomatics and Epigenetics.
Professional experience: | |
---|---|
1992 - up to date |
Clinical Psychologist Private Practice in Lisbon, CPSB – Centro de Psicoterapia Somática em Biossíntese. Private Sessions. |
2000 – up to |
Supervisor for the IIBS – International Institute for Biosynthesis Speaker and organizer of Workshops, Seminars, National and International Congresses. Invited Teacher for Universities in Spain, Israel, Czech Republic, Chile and Brazil. Invited Trainer for the Human Resources Department of several companies: DBM Portugal, Barclays Bank, among others. Psychotherapist for several self-development groups since 1998. Teacher in Porto Business School. |
2006 - up to date | Works at the CPSB – Centro de Psicoterapia Somática em Biossíntese, Av. 5 de Outubro nº 122 5º Esq. 1050-061 Lisboa |
Private Sessions. |
Education and training | |
---|---|
M.A psychology | |
1990-1994 Universidade de Sevilla, Spain Degree in Clinical Psychology. | |
Biosynthesis Psychotherapist | |
1996-1999 Biosynthesis Psychotherapy Training IIBS – International Institute for Biosynthesis | |
Other Trainings: Naturopathy, Homeopathy, Auriculomedicine, Psychodrama, Somatic Coach, Diamond Approach, Family Therapy, Psychosomatics and Epigenetics. |
Personal assets
Mother Tongue: Spanish
Other Languages | Understanding | Speaking | Writing | ||
---|---|---|---|---|---|
Oral Compreh. | Reading | Oral Interaction | Oral Production | ||
Portuguese | C2 | C2 | C2 | C2 | C2 |
English | C2 | C1 | C1 | C1 | C1 |
Levels: A1/2: Basic User - B1/2 Independent User- C1/2: Proficient User
European Common Reference Levels for Languages
Communication Skills: Good communication skills gained through the professional experience as a teacher, International Psychotherapist, and Group Leader in several languages. |
Published Works: Author for several articles in Energy and Character |
Presentations: Author of the book The Art of Loving as Three – Me, You and Us |
Projects: Founder of the CPSB Portugal and Spain |
Conferences: Speaker in many Internaional Congresses |
Seminars: President of the APPC- Portuguese Association for Body Psychotherapy |
Awards: EAP Delegate for the constitution of the Portuguese Federation for Psychotherapy. |
Afilliations: Accreditation Projects for several psychotherapy specialization courses. |
References: EABP affiliate – European Association for Body Psychotherapy |
Contact
E-mail: Dep.formacaocpsb@gmail.com
www: www.schoolbiosynthesis.com
- Biosynthesis Therapist, Supervisor and Trainer.
- Manager of The Israeli Training Program of Biosynthesis.
- S.E.P. (Somatic Experiencing Practitioner) + S.E. Touch Therapy.
- M.A. in Women Studies/ E.M.U.
- Interested in dynamics of attachment and streamings of regulation as to integrate and apply in therapy, trauma healing and teaching.
- Works at a private clinic in Ramat Hasharon, Israel.
- Married and mother of three.
Psychologie, ošetřovatelství, biosyntetická psychoterapeutka, mezinárodní junior lektorka biosyntézy, lektorka a koordinátorka Oddělení psychoterapie pro děti a mládež v CPSB (Centro de Psicoterapia Somatica em Biossintese) pro Španělsko a Portugalsko, specializace psychosomatika a epigenetika, členka Pedagogického výboru pro postgraduální studium somatické psychoterapie.
Profesní kariéra
2012 – dosud
Body psychoterapeutka
Soukromá praxe v Lisabonu, CBPS - Centro de Psicoterapia Somatica em Biossintese
Individuální sezení
2013 – dosud
Lektorka pro IIBS (Mezinárodní institut pro biosyntézu)
Pedagogická koordinátorka programů emočního vzdělávání pro děti a mládež
Skupinová sezení
Soukromý jazykový lektor pro děti a dospívající
Přednášející na workshopech, seminářích, národních a mezinárodních kongresech
2014 – dosud
Hostující lektorka pro instituty biosyntézy ve Španělsku, Izraeli, České republice, Chile a Brazílii
Učitelka a pedagogická koordinátorka postgraduálního kurzu epigenetiky a psychosomatiky
2019 – dosud
Členka pedagogického výboru postgraduálního studia somatické psychoterapie
Vzdělání a výcviky
Ošetřovatelství
2009 – 2014
ESEL – Escola Superior de Enfermagem de Lisboa
Diplom z všeobecného ošetřovatelství
Biosyntetická psychoterapeutka
2010 – 2015
Výcvik v biosyntetické psychoterapii
IIBS – Mezinárodní institut pro biosyntézu
Psychosomatika a epigenetika
2014 – 2016
Psychosomatika a epigenetika pro psychoterapeutický výcvik
CPSB – Centro de Psicoterapia Somática em Biossíntese
Psychologie
2014 – 2019
Universidade Lusíada, Lisabon, Portugalsko
Bakalářské studium psychologie
Jiné výcviky: Fytoterapie, Klinická hypnóza, výcvik Body Wisdom (moudrost těla), Filozofie pro děti, Učitelství a pedagogika.
Publikační činnost
Autorka:
„A Vida num Grão de Psicoterpaia“, Edicões Mahatma 2019, Oeiras, Portugalsko
„Učebnice postgraduálního kurzu psychosomatiky a epigenetiky pro psychoterapii“, září 2016, Lisabon
Překlad a úprava:
„Metáforas em Biossíntese e o seu Verdadeiro Sentido“, mimořádný workshop s Dr. Lianou Zink, leden 2012, Lisabon
„The Polyvagal Theory and the Face-Heart Connection: Neural Mechanisms Mediating Social Behavior and Health“ (Polyvagální teorie a cpojení obličeje a srdce: neuronové mechanismy propojující sociální chování a zdraví), přednáška Dr. Stephena Porgese na 13. mezinárodním kongresu body psychoterapie EABP, září 2012, Cambridge, Velká Británie
Je členkou EAP (Evropská asociace pro psychoterapii) a FEPPSI (Portugalská federace pro psychoterapii).
Na Míčánce 32
Praha 6, 160 00
Na Míčánce 32
Praha 6, 160 00