![](workshopy-images/workshop-biosynteza-pro-ucitele2.jpg)
Biosyntéza pro učitele a školní psychology
pro zájemce z řad širší veřejnosti
Pracujete s dětmi každý den? Hledáte nové zdroje inspirace ke své práci, ale také pro péči o sebe? Považujete za důležité se neustále sebevzdělávat a rozvíjet kreativitu nejen u dětí, ale i u sebe?
Co to je biosyntéza pro učitele a školní psychology?
Celý vzdělávací cyklus vychází z principů biosyntézy – psychoterapeutické metody, kterou založil a rozvinul David Boadella, původní profesí učitel. Práce s dětmi a jejich traumaty ho inspirovala k definování základního biosyntetického přístupu. Ten vnímá člověka jako celistvé individuum složené ze tří základních stavebních kamenů: těla, mysli a citů. Stejně jako pro pochopení světa kolem nás nemůžeme uvažovat ve škatulkách jednotlivých školních předmětů, neporozumíme člověku – a dítěti obzvlášť – pokud ho omezíme pouze na objekt určité rozumové nebo tělesné kapacity a schopností. Jen vnímání všech tří částí poskytne celistvý obraz žáka a umožní nám pochopit a odhadnout jeho potřeby a možnosti. To platí i pro naše vlastní potřeby...
Co se naučíte?
- Lépe chápat vzájemné provázání a signály tělesných, rozumových a emocionálních reakcí dětí i učitelů.
- Lépe odhadnout, co každé dítě ovlivňuje, proniknout do individuálních potřeb a možností žáka.
- Lépe pracovat s komplexní osobností dítěte.
- Mít větší pochopení jak pro děti, tak pro své vlastní reakce a pocity.
- Lépe zvládat stres a předejít syndromu vyhoření.
- Odhalíte zdroje své vnitřní autority při práci s dětmi.
Celý vzdělávací program je rozdělen do 4 setkání (každé je 2 dny), tedy celkem 64 hodin, během kterých se budeme věnovat těmto tématům:
- Tělo – mysl – pocity ve škole: co mohou nabídnout základní biosyntetické koncepty pro práci s dětmi a dospívajícími ve škole.
- Grounding a containment při práci s osobností a energií dítěte.
- Energie a pulzace: cyklus nabíjení a vybíjení a možnosti ve škole – jak si zdravě odpočinout, osvěžit se, zbavit se únavy. Tělová cvičení, téma dis-balance energie – ADHD, aj.
- Síla, vztek a agrese: jak se nebát vlastní síly, nezadržovat vztek, ale také neexplodovat a neubližovat; mezi sebeinvazí a potlačením.
- Zdravě cítit: jak rozvíjet vztah k prožívání aneb jak dobře cítit emoce a nepotlačovat je.
- Esence a zdroje v nás: jak vnímat pozitivní kvality a bytostnou podstatu při práci s dětmi, téma vnitřní autority a vnitřního učitele.
- Zrcadlení a kontakt: práce s kontaktem a jeho uvědomováním, zdravé a nezdravé zrcadlení.
- Tvořivost, zvědavost a hravost jako kvality učitele a zdravé principy kontaktu.
- Akutní, stresové a krizové situace ve škole a jak je zvládat.
- Sebeuvědomění, sebepodpora a sebepéče učitele/psychologa: jak dobře vnímat, sytit a podporovat sám sebe, jak dobře hořet a nevyhořet.
- Meditace a práce s přesahovými tématy ve škole: hodnoty, smysl života, zrození a smrt, víra, posvátné a neviditelné; jak zacházet s těmito obvykle opomíjenými až tabuizovanými tématy ve škole.
Harmonogram:
Váháte? Přijďte na úvodní ukázkový workshop, kde ochutnáte základní filozofii a techniky výukového programu Biosyntéza pro učitele a školní psychology a uvidíte.
Program je koncipován jako celek na sebe navazujících částí, proto není možné se účastnit pouze některých setkání.
Výcvikový program – 64 výukových hodin
Akreditace: Vzdělávací program je akreditován MŠMT v rámci systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (č.j.: MSMT-25816/2018-2-696, č. j. instituce v systému DVPP: MSMT-30882/2018-1). Workshop může být částečně hrazen také z tzv. šablon/komplexních grantů na vzdělávání učitelů, konkrétně se zaměřením na osobnostně-sociální rozvoj učitelů.
Momentálně není k dispozici žádný termín tohoto workshopu.
Červenec 2024
![](workshopy-images/hranicni-porucha-osobnosti.jpg)
Hraniční porucha osobnosti (HPO)
Pro terapeuty a ty, co pracují s těmito poruchami a studenty výcviku Biosyntézy
Září 2024
![](workshopy-images/workshop-biosynteticka-pripravka2.jpg)
První kroky k biosyntéze
pro zájemce z řad širší veřejnosti
již naplněn
25. - 26. 10. 2024
6. - 7. 12. 2024
druhý den 9.00 - 17.00
Stanislav Háša
![](workshopy-images/workshop-buto2.jpg)
Meditativní tanec
pro zájemce z řad širší veřejnosti
Martin Hofman
![](workshopy-images/genderova-identita.jpg)
Genderová identita
pro terapeuty, psychoterapeuty a další odborníky pracujícími v pomáhajících profesích) zdravotníky, kteří pracují s lidmi
Zrušen z organizačních důvodů
Říjen 2024
![](workshopy-images/workshop-lazne-pro-dusi-a-telo.jpg)
Lázně pro duši a tělo
Určeno pro absolventy a účastníky kurzů a výcviků realizovaných v ČIB.
Svatava Drlíčková
![](workshopy-images/workshop-kazuisticka-supervize2.jpg)
Kazuistická supervize
pro zájemce z řad terapeutů
již naplněn
Andrea Hanzlová
![](workshopy-images/workshop-setkani-s-biosyntezou2.jpg)
Setkání s biosyntézou
pro zájemce z řad širší veřejnosti
3. den 9.00 – 14.15
Markéta Charvátová
![](workshopy-images/workshop-epigeneticka-stopa-v-psychoterapii.jpg)
Epigenetická stopa v psychoterapii
pro zájemce z řad širší veřejnosti
![](images/online.png)
Listopad 2024
![](workshopy-images/workshop-stezkou-do-nitra-muze3.jpg)
Stezkou do nitra muže
pro zájemce z řad širší veřejnosti
3. 12. 2024
7. 1. 2025
4. 2. 2025
4. 3. 2025
Vojtěch Knězů
![](workshopy-images/workshop-buto2.jpg)
Meditativní tanec
pro zájemce z řad širší veřejnosti
Iva Abramčuková
![](workshopy-images/workshop-biosynteza-pro_zdravotniky.jpg)
Biosyntéza pro zdravotníky
pro zájemce z řad odborné veřejnosti
Svatava Drlíčková
![](workshopy-images/workshop-trauma-pohledem-biosynteticke-psychoterapie.jpg)
Trauma pohledem biosyntetické psychoterapie - aspekty práce s vývojovým traumatem v dětství a adolescenci
pro zájemce z řad širší veřejnosti
Pavla Špeldová
Prosinec 2024
![](workshopy-images/workshop-setkani-s-biosyntezou2.jpg)
Setkání s biosyntézou
pro zájemce z řad širší veřejnosti
již naplněn
3. den 9.00 – 14.15
Jan Machala
![](workshopy-images/workshop-kazuisticka-supervize2.jpg)
Kazuistická supervize
pro zájemce z řad terapeutů
Yvonna Lucká